Viime vuosien aikana on tullut vierailtua monissa ko. alan liikkeissä, ja tuntuu että jokaisessa on oivallettu tämä hieno "kuluttajat sisään" -kampanjointi. Asiahan menee näin:
- Tilataan, ostetaan, tehdään pieni erä erittäin huokeahintaista tuotetta; yleensä joku sohvakalusto, tv-tuoli tms.
- Laitetaan mainos medialle, jossa ilmoitetaan hienojen kuvien kera vielä, että nyt erittäin edullisesti saatavilla jne.
- Kuluttajan saapuessa ostoksille yleensä aletaan kertomus sillä, että tuo mainostuote on erittäin ohuesta kankaasta tai 2-luokan materiaaleista tehty. Kannattaa katsoa tätä samaa tuotetta, mutta paremmalla kankaalla. Hintaa toki on muutama satanen enemmän, mutta laadustahan kannattaa maksaa........
- Mikäli kaikesta huolimatta halutaan se nyt myymälästä loppu oleva "halpistuote", kerrotaan että tehtaan toimituksien mukaan menee useita viikkoja tahi kuukausia tuotteen saamiselle. => tässä vaiheessa kuluttaja joko marssii ulos liikkeestä (viisas ratkaisu) tai jää neuvottelemaan kalliimmasta vaihtoehdosta (vähemmän viisas ratkaisu)
Olkaapa valppaina.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti